|
№
|
Дата
9-А
|
Дата
9-Б
|
Тема уроку
|
Прим.
|
|
Повторення. Вступ. ( 3 год.)
|
|
1
|
01.09
|
04.09
|
Сутність
Нового часу. Ранній Новий час в історії України. «Довге» ХІХ століття: доба
модернізації та національного відродження в Європі.
|
|
|
2
|
08.09
|
04.09
|
Адміністративно-територіальний
устрій українських територій у складі Російської та Австрійської (Австро-Угорської)
імперій. Періодизація історії України ХІХ ст. (за етапами національного
руху).
Практична робота:
зіставити (усно або письмово) оглядові карти з історії
України, зокрема адміністративно-територіального устрою: станом на середину
XVIII ст. і на початок ХІХ ст.
|
|
|
3
|
11.09
|
11.09
|
Населення:
чисельність, соціальний і національний
склад. Іншоетнічні групи на українській території: поляки, росіяни, кримські
татари, євреї, німці та ін. Упровадження «смуги осілості» для євреїв.
|
|
|
Розділ1. УКРАЇНСЬКІ
ЗЕМЛІ У СКЛАДІ РОСІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ
наприкінці XVIII - у першій половині XIX ст. ( 8 год.)
|
|
4
|
15.09
|
18.09
|
Політика Російської імперії щодо українських етнічних
територій. Козацтво після ліквідації Запорозької Січі.
|
|
|
5
|
19.09
|
18.09
|
Соціально-економічне
становище. Села і міста. Торгівля. Чумацький промисел.
|
|
|
6
|
25.09
|
25.09
|
Криза
кріпосницької системи. Початок індустріальної революції. Нова модель
соціально-економічного розвитку Півдня України. Порто-франко Одеси.
|
|
|
7
|
26.09
|
02.10
|
Початок
українського національного відродження. Нащадки козацької старшини:
асимілятори і традиціоналісти. Формування сучасної української національної
самосвідомості. Новгород-Сіверський автономістський гурток. Харківський
осередок українського руху
|
|
|
8
|
03.10
|
02.10
|
Кирило - Мефодіївське
братство.
Практична робота:
проаналізувати
(усно або письмово) програмні документи Кирило-Мефодіївського братства під
кутом зору відображення в них минулого/майбутнього України або/і з позиції
формування прав і свобод людини
|
|
|
9
|
09.10
|
09.10
|
Практична робота:
проаналізувати
(усно або письмово) літературні твори Тараса Шевченка в контексті розвитку
українського національного руху
|
|
|
10
|
10.10
|
23.10
|
Польський
національно-визвольний і російський опозиційний рухи на території України.
Польське повстання 1830–1831 рр. і його наслідки для України. Соціальні
рухи
Практична робота:
укласти порівняльну таблицю «Україна в програмних
документах українського, польського і російського національних/визвольних
рухів».
|
|
|
11
|
17.10
|
06.11
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання
|
|
|
Розділ 2. УКРАЇНСЬКІ
ЗЕМЛІ У СКЛАДІ АВСТРІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ наприкінці
XVIII - у першій половині XIX ст. ( 6 год.)
|
|
12
|
23.10
|
06.11
|
Політика
Австрійської імперії щодо українських територій. Йосифінські реформи.
Соціальні протести.
|
|
|
13
|
24.10
|
13.11
|
Початок українського національного
відродження. «Будителі» Закарпаття. Товариство галицьких греко-католицьких
священиків. «Руська трійця».
Практична робота:
підготувати
повідомлення про історію альманаху «Русалка Дністровая», проаналізувати його
зміст під кутом зору ідейного та емоційного наповнення, важливого для
розвитку національного руху
|
|
|
14
|
07.11
|
20.11
|
Європейська
революція 1848–1849 рр. в українських регіонах Австрійської імперії.
|
|
|
15
|
13.11
|
20.11
|
Соціальні
рухи. Скасування панщини. Головна руська рада та її національна програма
|
|
|
16
|
14.11
|
27.11
|
Газета «Зоря
Галицька». Перший досвід парламентської діяльності.
Практична робота:
підготувати
уявний допис до газети «Зоря Галицька» з позиції сучасника революційних подій
1848 р., поборника прав людини
|
|
|
17
|
21.11
|
27.11
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання
|
|
|
Розділ 3. ПОВСЯКДЕННЕ
ЖИТТЯ ТА КУЛЬТУРА УКРАЇНИ наприкінці XVIII - у першій половині XIX ст. ( 4 год.)
|
|
18
|
27.11
|
04.12
|
Повсякденне
життя. Становище жінки. Умови розвитку культури. Освіта. Львівський
університет. Відкриття університетів у Харкові та Києві. Поступ науки.
Видатні вчені. Культурно-освітні товариства.
Практична робота:
підготувати міні-проект про повсякденне життя мешканців
України (селян, міщан, торговців, поміщиків) в першій половині ХІХ ст.
|
|
|
19
|
28.11
|
04.12
|
Розвиток
української літератури. Становлення сучасної української літературної мови.
«Енеїда» Івана Котляревського. Тарас Шевченко і його «Кобзар». Творчість
Пантелеймона Куліша і Миколи Гоголя.
|
|
|
20
|
05.12
|
11.12
|
Музика, театр,
образотворче мистецтво, архітектура
Практична робота:
підготувати і
здійснити віртуальну мандрівку «Пам’ятки образотворчого мистецтва та
архітектури України першої половини ХІХ ст.»
|
|
|
21
|
11.12
|
18.12
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання
|
|
|
Розділ 4. УКРАЇНСЬКІ
ЗЕМЛІ У СКЛАДІ РОСІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ у
другій половині XIX ст. (10 год.)
|
|
22
|
12.12
|
18.12
|
Українське
питання в контексті міжнародних відносин. Східна (Кримська) війна 1853–1856
рр.
|
|
|
23
|
19.12
|
|
Ліквідація
кріпацтва та реформи 1860–1870-х років.
|
|
|
24
|
25.12
|
|
Модернізація
промисловості й сільського господарства. Розширення внутрішнього ринку.
Торгівля. Урбанізація. Будівельна лихоманка. Розвиток залізничного
транспорту.
|
|
|
25
|
26.12
|
|
Зміни в
соціальній структурі суспільства. Формування інтелігенції й робітництва
(пролетаріату). Родини українських підприємців.
Практична робота:
підготувати
повідомлення «Українські підприємці ХІХ ст.»
|
|
|
26
|
|
|
Громадівський
рух 1860–1890-х рр. Київська громада.
|
|
|
27
|
|
|
Хлопомани.
Польське повстання 1863–1864 рр. та його наслідки для України.
|
|
|
28
|
|
|
Південно-Західний
відділ Російського географічного товариства. Молоді громади.
Практична робота:
проаналізувати
програмні засади й форми організації українського руху на підставі публікацій
його лідерів, офіційних документів, спогадів
|
|
|
29
|
|
|
Валуєвський
циркуляр і Емський указ. Володимир Антонович і Михайло Драгоманов.
Практична робота:проаналізувати політику російської влади в Україні на підставі Валуєвського циркуляру, Емського указу та
інших документів і підготувати резюме.
|
|
|
30
|
|
|
Братство тарасівців. Національне відродження
кримських татар. Ісмаїл Гаспринський. Зародження робітничого і соціал-демократичного
рухів.
|
|
|
31
|
|
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання
|
|
|
Розділ 5. УКРАЇНСЬКІ
ЗЕМЛІ У СКЛАДІ АВСТРО-УГОРЩИНИ у другій половині XIX ст. ( 7 год.)
|
|
32
|
|
|
Особливості
соціально-економічного розвитку західноукраїнських регіонів. Селянська
реформа в Австрійській імперії (1848 р.). Кооперативний рух. Трудова
еміграція.
|
|
|
33
|
|
|
Русофіли
(«москвофіли») і народовці («українофіли»). Товариство «Просвіта».
|
|
|
34
|
|
|
Наукове
товариство імені Шевченка. Народовська політика «нової ери».
|
|
|
35
|
|
|
Розгортання
руху народовців у 1880–1890-х роках у Галичині, Буковині й Закарпатті.
Радикальний рух у Галичині. Іван Франко.
|
|
|
36
|
|
|
Утворення
політичних партій. Русько-українська радикальна партія, Українська
національно-демократична партія. Українське представництво в Галицькому сеймі
та австрійському парламенті у Відні.
Практична робота: скласти порівняльну таблицю розвитку українського руху в Російській та
Австро-Угорській імперіях у ХІХ ст.
|
|
|
37
|
|
|
Польський і
єврейський рухи в Галичині .
Практична
робота: підготувати повідомлення про культурне
життя поляків/євреїв/німців на території України в ХІХ ст.
|
|
|
38
|
|
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання
|
|
|
Розділ 6.
УКРАЇНА НА ПОЧАТКУ ХХ СТОЛІТТЯ ПЕРЕД ВИКЛИКАМИ МОДЕРНІЗАЦІЇ ( 8 год.)
|
|
39
|
|
|
Особливості соціально-економічного розвитку.
Індустріальна модернізація. Монополізація. Регіональна спеціалізація
промисловості й сільського господарства. Кооперативний рух.
Практична
робота: спираючись на доступні джерела встановити залежність
між модернізацією повсякденного життя і трудовою еміграцією
|
|
|
40
|
|
|
Політизація та радикалізація українського національного
руху. Створення і діяльність політичних партій, культурно-освітніх і
військово-спортивних організацій.
Практична робота:
проаналізувати програмні документи товариства «Просвіта»/«Сокіл»/«Січ»
|
|
|
41
|
|
|
Проблеми консолідації української нації. Самостійницька
й автономістська течії в національному русі.
Практична робота: підготувати доповідь «Українська політична думка: між федералізмом і
самостійністю», «Правозахисні аспекти в діяльності лідерів українського
національного руху» та ін..
|
|
|
42
|
|
|
Наростання політичної напруженості. Події російської
революції 1905–1907 рр. в Україні. Діяльність українських парламентських
громад у І і ІІ Державних думах. «Українське питання» в ІІІ і
ІV Державних думах.
|
|
|
43
|
|
|
Товариство українських поступовців. Українське
представництво в Галицькому сеймі та австрійському парламенті у Відні.
Практична робота: укласти
порівняльну таблицю «Ідеї автономії та самостійності в програмах українських
політичних партій Наддніпрянщини/Галичини»
|
|
|
44
|
|
|
Аграрна
реформа Петра Столипіна та її вплив на Україну. Український політичний і
національно-культурний рух у 1907–1914 рр.
|
|
|
45
|
|
|
Реформа виборчої системи в Австро-Угорщині.
Посилення тиску з боку російської імперської влади на український рух. Прояви
ксенофобії та шовінізму. «Справа Бейліса».
|
|
|
46
|
|
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання
|
|
|
Розділ 7. ПОВСЯКДЕННЕ
ЖИТТЯ ТА КУЛЬТУРА УКРАЇНИ в середині
ХІХ – на початку ХХ ст. ( 6 год.)
|
|
47
|
|
|
Вплив процесів модернізації на суспільне життя
українців, зміни у світовідчутті людини. Урізноманітнення форм і напрямів
освіти. Боротьба за створення українського університету у Львові.
Практична
робота: підготувати презентацію «Вплив процесів модернізації на
повсякденне життя та світогляд населення України»
|
|
|
48
|
|
|
Церковне життя. Емансипація жінки. Наукові товариства.
Видатні вчені. Особливості розвитку культурного життя. Практична робота:
на основі аналізу доступних джерел укласти словесний
(або письмовий) історичний портрет мецената, діяча української науки чи
мистецтва другої половини ХІХ – початку ХХ ст.
|
|
|
49
|
|
|
Література. Українська преса та видавництва.
Український професійний театр. Родина Тобілевичів. Музика.
|
|
|
50
|
|
|
Українська романтична і реалістична школа живопису.
Модерн у малярстві. Стилізація й модерн в архітектурі.
|
|
|
51
|
|
|
Повсякденне життя. Зміни в міській та сільській
забудові. Опіка над здоров’ям і медичні служби. Дозвілля, розваги й
задоволення культурних запитів.
Практична
робота:
підготувати план доповіді «Наш край в другій половині
ХІХ – на початку ХХ ст.»
|
|
|
52
|
|
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання
|
|