ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ 9 клас
( 35 годин)
|
№
|
Дата
|
Тема уроку
|
Прим.
|
|
Розділ 1. ЄВРОПА В ЧАС ФРАЦУЗЬКОЇ РЕВОЛЮЦІЇ ТА НАПОЛЕОНІВСЬКИХ ВІЙН ( 5 год.)
|
|||
|
1
|
06.09
|
Криза «старого
порядку» (французьке суспільство наприкінці ХVІІІ ст., доба Просвітництва).
|
|
|
2
|
13.09
|
Французька
революція кінця XVIII ст.
|
|
|
3
|
20.09
|
Консульство та
Імперія у Франції. Наполеон Бонапарт.
Практична робота: підготувати есе на тему «Права людини і громадянина в якобінській
Франції», «Утвердження принципів громадянського рівноправ’я: від Декларації
прав людини і громадянина до Цивільного кодексу Наполеона»
|
|
|
4
|
27.09
|
Історичне
значення Французької революції. Віденський конгрес. Священний союз.
Практична робота: на основі аналізу доступних джерел укласти історичний портрет діяча
Французької революції
|
|
|
5
|
04.10
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання
|
|
|
Розділ 2. ЄВРОПА ТА
АМЕРИКА В ДОБУ РЕВОЛЮЦІЙ І
НАЦІОНАЛЬНОГО ОБ’ЄДНАННЯ ( 1815-1870рр.) ( 11 год.)
|
|||
|
6
|
11.10
|
Індустріальна
революція у країнах Західної Європи та її наслідки. Парламентаризм. Спроби
осмислення нової дійсності. Консерватизм, лібералізм, соціалізм. Національна
ідея (націоналізм). Повсякденне життя.
|
|
|
7
|
18.10
|
Парламентські
реформи у Великій Британії. Чартизм. Велика Британія – «майстерня світу».
Зовнішня і колоніальна політика Великої Британії.
|
|
|
8
|
25.10
|
Франція у
період Реставрації Бурбонів. Революція 1830 р. Липнева монархія.
|
|
|
9
|
08.11
|
Австрійська
імперія доби Клемента фон Меттерніха.
|
|
|
10
|
15.11
|
«Весна
народів». Революції 1848–1849 рр. в Західній і Центральній Європі.
|
|
|
11
|
22.11
|
Об’єднання
Німеччини
|
|
|
12
|
29.11
|
Об’єднання Італії.
|
|
|
13
|
06.12
|
Суспільні рухи
в Російській імперії в першій половині ХІХ ст.
|
|
|
14
|
13.12
|
Громадянська
війна у США і Реконструкція Півдня.
|
|
|
15
|
20.12
|
Утворення
незалежних держав у Латинській Америці (оглядово).
Практична робота: на основі аналізу доступних джерел укласти історичний портрет лідера
національного руху
|
|
|
16
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання
|
|
|
|
Розділ 3.
МОДЕРНІЗАЦІЯ КРАЇН ЄВРОПИ
ТА АМЕРИКИ в останній третині ХІХ – на початку ХХ ст. ПРОБУДЖЕННЯ АЗІЇ ( 10 год.)
|
|||
|
17
|
|
Монополізація економіки. Зростання ролі держави в
суспільному житті. Завершення формування індустріального суспільства в
розвинених країнах світу.
|
|
|
18
|
|
Франко-прусська
війна та її наслідки. Третя Республіка у Франції. Жорж Клемансо.
|
|
|
19
|
|
Німецька
імперія. Канцлерство Отто фон Бісмарка. Перехід Німеччини до «світової
політики».
|
|
|
20
|
|
Втрата Великою
Британією промислової першості. Посилення колоніальної експансії. Ліберальні
реформи Девіда Ллойд Джорджа.
Практична робота: на підставі доступних текстових і візуальних джерел підготувати замітку
(репортаж) про суперечливі наслідки колоніальної політики для метрополій і
країн Азії та Африки.
|
|
|
21
|
|
Економічне
піднесення США. Антитрестівське законодавство. Експансіонізм. Режим
сегрегації в південних штатах. «Справедливий курс» Теодора Рузвельта. «Нова
демократія» Томаса Вудро Вільсона.
|
|
|
22
|
|
«Великі
реформи» в Росії. Зовнішня і колоніальна політика Російської імперії.
Революція 1905–1907 рр. Столипінські реформи.
|
|
|
23
|
|
Австро-Угорщина
– дуалістична монархія. Утворення нових незалежних держав на Балканах.
|
|
|
24
|
|
«Доба Мейдзі» в Японській імперії. Початок
японської територіальної експансії.
|
|
|
Сунь Ятсен.
Сіньхайська революція.
|
|
||
|
25
|
|
Спроби
модернізації Османської імперії.
Практична робота: укласти порівняльну таблицю реформаторських заходів, що їх здійснювали
під впливом модернізаційних процесів у ХІХ і на початку ХХ ст.
уряди Росії, Австро-Угорщини, Німеччини, Франції, Великої Британії, Італії
|
|
|
26
|
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання
|
|
|
Розділ 4. МІЖНАРОДНІ
ВІДНОСИНИ ( друга половина ХІХ – початок ХХ ст.)
( 4 год.)
|
|||
|
27
|
|
Міжнародні
відносини наприкінці ХІХ ст. Утворення військово-політичних блоків – Троїстий
союз і Антанта.
|
|
|
28
|
|
Практична робота: простежити (за доступними історичними джерелами) динаміку міжнародних
відносин у другій половині ХІХ – на початку ХХ ст., результати міркувань
представити в резюме, таблиці
|
|
|
29
|
|
Початок
боротьби за переділ колоніального світу. Міжнародні кризи та збройні
конфлікти на початку ХІХ ст.
Україна в
геополітичних планах Російської, Німецької, Австро-Угорської імперій на зламі
ХІХ–ХХ ст.
|
|
|
30
|
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання
|
|
|
Розділ 5. РОЗВИТОК
КУЛЬТУРИ І ПОВСЯКДЕННЕ
ЖИТТЯ ( кінець XVIII – початок ХХ ст.) ( 5 год.)
|
|||
|
31
|
|
Урізноманітнення
форм і напрямів освіти. Університет як автономна інституція. Поява вищих
навчальних закладів технічного профілю. Наукові й технічні досягнення.
|
|
|
32
|
|
Література та
мистецтво. Зародження масової культури. Масове виробництво.
Практична робота: зібрати й укласти в таблиці перелік фактів, які свідчать про зародження в
ХІХ ст. масової культури / масового виробництва.
|
|
|
33
|
|
Науково-технічна
революція зламу ХІХ–ХХ ст. та її вплив на людину й суспільства. Зміни у
вигляді міст і сіл. Одяг. Індустріальні та традиційні суспільства.
Емансипація.
Практична робота: підготувати презентацію «Повсякденне життя людей на початку ХХ ст.»
|
|
|
34
|
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання
|
|
|
35
|
|
«Довге» ХІХ
століття: основні ідеї, здобутки, виклики.
Особливості
української історії ХІХ ст. Внесок українського суспільства в
загальноєвропейську культурну спадщину ХІХ ст.
|
|