5-й клас (35 год.)
|
№ з/п
|
Дата проведення уроку
|
Зміст (тема) уроку
|
Примітка
|
|
ВСТУП. ЩО ТАКЕ ІСТОРІЯ (1 год.)
|
|||
|
1.
|
06.09. 04.09
|
Вступ. Що таке минуле, сучасне і майбутнє. Багатоманітність історії.
Історія як наука та навчальний предмет. Історія України – складова
європейської історії. Підручник з історії
|
|
|
Тема 1. ВІДЛІК ЧАСУ В ІСТОРІЇ (4 год.)
|
|||
|
2.
|
13.09 11.09
|
Календарний та історичний час. Підрахунок історичного часу.
|
|
|
3.
|
20.09 18.09
|
Культурні епохи європейської історії на шкалі часу
|
|
|
4.
|
27.09 25.09
|
Практичне заняття. Відлік
часу в історії, робота зі шкалою часу
|
|
|
5.
|
04.10
02.10
|
Урок узагальнення
|
|
|
Тема 2. ДЕ ВІДБУВАЄТЬСЯ ІСТОРІЯ (5 год.)
|
|||
|
6.
|
11.10 09.10
|
Географічний та історичний простір. Робота з історичною картою.
|
|
|
7.
|
18.10 23.10
|
Україна на картах (мапах) упродовж історії. Територіальні межі (кордони)
та їх зміни.
|
|
|
8.
|
25.10 06.11
|
Терени творення
нової України. Держава Україна та її сусіди
|
|
|
9.
|
08.11 13.11
|
Історико-географічні регіони України та їх особливості (на вибір учителя, оглядово).
Територіальне розташування та історичне походження рідного міста/села.
|
|
|
10.
|
15.11 20.11
|
Урок узагальнення
|
|
|
Тема 3. ДЖЕРЕЛА ДО ВИВЧЕННЯ ІСТОРІЇ (5 год.)
|
|||
|
11.
|
22.11 27.11
|
Історичні джерела та їх різновиди. Виявлення та збереження історичних
джерел.
|
|
|
12.
|
29.11 04.12
|
Потреба залучення різних джерел для відображення повноти історії. Робота з історичними джерелами.
|
|
|
13.
|
06.12 11.12
|
Залучення різних джерел для достовірного відображення минулого. Критичне ставлення до джерельних відомостей.
Місця, де зберігають історичні джерела.
|
|
|
14.
|
13.12 18.12
|
Практичне заняття. Добрати інформацію про минуле з
візуальних джерел (сімейного фотоальбому, зображень пам’яток історії тощо)
|
|
|
15.
|
20.12 25.12
|
Урок
узагальнення
|
|
|
Тема 4. ІСТОРІЯ
УКРАЇНИ В ПАМ’ЯТКАХ (9 год.)
|
|||
|
16.
|
|
Пам’ятки історії як джерело історико-культурної інформації.
|
|
|
17.
|
|
Робота з візуальними і писемними джерелами, які зберігають пам’ять про
історію України. Княжа
Русь-Україна: Володимир, Данило
Галицький
|
|
|
18.
|
|
Козацька Україна: Богдан
Хмельницький.
|
|
|
19.
|
|
Українська революція, Голодомор
|
|
|
20.
|
|
Друга світова війна
|
|
|
21.
|
|
Практичне заняття. Розповісти (усно або письмово) про
відвідану пам’ятку історії або пам’ятник, установлений у рідному краї
(на вибір учителя або учнів)
|
|
|
22.
|
|
Новітня Україна: на шляху до державної незалежності. Проголошення незалежності України,
Ухвалення Конституції України. Практична робота.
|
|
|
23.
|
|
Новітня Україна: на шляху до державної незалежності. Революція Гідності.
|
|
|
24.
|
|
Урок узагальнення
|
|
|
Тема 5. ДОСЛІДНИКИ ІСТОРІЇ (7 год.)
|
|||
|
25.
|
|
Головні цілі пізнання минулого. Фах історика. Що таке історичний факт,
історична особа, історичне дослідження.
|
|
|
26.
|
|
Історичні праці про Україну та їхні автори: руські літописи. «Повість
минулих літ» літописця Нестора
|
|
|
27.
|
|
Історичні праці про Україну та їхні автори: козацькі літописи. Літопис
Самійла Величка.
|
|
|
28.
|
|
Історичні праці про Україну та їхні автори: Історичні праці ХІХ – початку
ХХ ст. Практична робота. Зіставити
й пов’язати вибрані факти з історії України, рідного краю і своєї родини
|
|
|
29.
|
|
Дослідження з історії рідного краю (на вибір учителя). Наукове і мистецьке
осмислення минулого. Художні твори про минуле України (на вибір учителя)
Практична робота. Представити
повідомлення з історії родини, підготувати презентацію родового дерева
|
|
|
30.
|
|
Урок узагальнення, контролю і корекції навчальних досягнень учнів із теми «Дослідники історії»
|
|
|
Тема 6. УСЕ МАЄ МИНУЛЕ (5 год.)
|
|||
|
31.
|
|
Праця і господарство: колись і сьогодні. Традиційні заняття українців.
Від натурального до ринкового господарства.
|
|
|
32.
|
|
Застосування досягнень науки й техніки у виробництві та його наслідки.
Заняття та умови життя населення в українських містах і селах у минулому і
тепер. Практична робота
|
|
|
33.
|
|
Наука та освіта. Школи й університети на українських теренах. Зростання
ролі розумової праці. Турбота про здоров’я. Як колись проводили вільний час.
|
|
|
34.
|
|
Урок узагальнення
|
|
|
35.
|
|
Узагальнення вивченого за рік
|
|