вівторок, 26 грудня 2017 р.

5-й клас (35 год.)


№  з/п
Дата проведення уроку
Зміст (тема) уроку
Примітка
ВСТУП. ЩО ТАКЕ ІСТОРІЯ  (1 год.)
1.
06.09.  04.09
Вступ. Що таке минуле, сучасне і майбутнє. Багатоманітність історії. Історія як наука та навчальний предмет. Історія України – складова європейської історії. Підручник з історії

Тема 1. ВІДЛІК ЧАСУ В ІСТОРІЇ (4 год.)
2.
13.09  11.09
Календарний та історичний час. Підрахунок історичного часу.

3.
20.09  18.09
Культурні епохи європейської історії на шкалі часу

4.
27.09  25.09
Практичне заняття. Відлік часу в історії, робота зі шкалою часу

5.
04.10  02.10
Урок узагальнення


Тема 2. ДЕ ВІДБУВАЄТЬСЯ ІСТОРІЯ (5 год.)

6.
11.10   09.10
Географічний та історичний простір. Робота з історичною картою.

7.
18.10   23.10
Україна на картах (мапах) упродовж історії. Територіальні межі (кордони) та їх зміни.

8.
25.10   06.11
Терени творення нової України. Держава Україна та її сусіди

9.
08.11  13.11
Історико-географічні регіони України та їх особливості (на вибір учителя, оглядово). Територіальне розташування та історичне походження рідного міста/села.

10.
15.11  20.11
Урок узагальнення


Тема 3. ДЖЕРЕЛА ДО ВИВЧЕННЯ ІСТОРІЇ (5 год.)

11.
22.11  27.11
Історичні джерела та їх різновиди. Виявлення та збереження історичних джерел.

12.
29.11  04.12
Потреба залучення різних джерел для відображення повноти історії.  Робота з історичними джерелами.

13.
06.12  11.12
Залучення різних джерел для достовірного відображення минулого.  Критичне ставлення до джерельних відомостей. Місця, де зберігають історичні джерела.

14.
13.12   18.12
Практичне заняття. Добрати інформацію про минуле з візуальних джерел (сімейного фотоальбому, зображень пам’яток історії тощо)

15.
20.12    25.12
Урок узагальнення

Тема 4. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ В ПАМ’ЯТКАХ (9 год.)
16.
 
Пам’ятки історії як джерело історико-культурної інформації.


17.

Робота з візуальними і писемними джерелами, які зберігають пам’ять про історію України.  Княжа Русь-Україна:  Володимир, Данило Галицький

18.

 Козацька Україна: Богдан Хмельницький.

19.

Українська революція, Голодомор 

20.

Друга світова війна

21.

Практичне заняття. Розповісти (усно або письмово) про відвідану пам’ятку історії або пам’ятник, установлений у рідному краї (на вибір учителя або учнів)

22.

Новітня Україна: на шляху до державної незалежності.  Проголошення незалежності України, Ухвалення Конституції України.  Практична робота.

23.

Новітня Україна: на шляху до державної незалежності. Революція Гідності.

24.

Урок узагальнення


Тема 5. ДОСЛІДНИКИ ІСТОРІЇ (7 год.)

25.

Головні цілі пізнання минулого. Фах історика. Що таке історичний факт, історична особа, історичне дослідження.

26.

Історичні праці про Україну та їхні автори: руські літописи. «Повість минулих літ» літописця Нестора

27.

Історичні праці про Україну та їхні автори: козацькі літописи. Літопис Самійла Величка.

28.

Історичні праці про Україну та їхні автори: Історичні праці ХІХ – початку ХХ ст. Практична робота. Зіставити й пов’язати вибрані факти з історії України, рідного краю і своєї родини

29.

Дослідження з історії рідного краю (на вибір учителя). Наукове і мистецьке осмислення минулого. Художні твори про минуле України (на вибір учителя)
Практична робота. Представити повідомлення з історії родини, підготувати презентацію родового дерева

30.

Урок узагальнення, контролю і корекції навчальних досягнень учнів із теми «Дослідники історії»

Тема 6. УСЕ МАЄ МИНУЛЕ (5 год.)
31.

Праця і господарство: колись і сьогодні. Традиційні заняття українців. Від натурального до ринкового господарства.

32.

Застосування досягнень науки й техніки у виробництві та його наслідки. Заняття та умови життя населення в українських містах і селах у минулому і тепер.  Практична робота

33.

Наука та освіта. Школи й університети на українських теренах. Зростання ролі розумової праці. Турбота про здоров’я. Як колись проводили вільний час.
Практична робота. Скласти розповідь про родинні традиції та свята

34.

Урок узагальнення

35.

Узагальнення  вивченого за рік