вівторок, 26 грудня 2017 р.

(інтегрований курс)
6-й клас (70 год.)


№  з/п
Дата проведення уроку
Зміст (тема) уроку
Примітка

ВСТУП. КОЛИ І ЯК РОЗПОЧАЛАСЯ ІСТОРІЯ ЛЮДСТВА (3 год.)

1.
01.   01.   05.09
Предмет і завдання історії. Як працювати з підручником інтегрованого курсу історії (Всесвітня історія. Історія України) для учнів 6 класу


2.
06.   05.  06.09
Теорії походження людини. Періодизації історії людства (антропологічна, археологічна, історична).


3.
09.  09.  13.09
Практичне заняття. Лічба часу в історії стародавнього світу


Розділ 1. ПЕРВІСНІ СПІЛЬНОТИ. АРХЕОЛОГІЧНІ КУЛЬТУРИ (6 год.)

4.
13.  12.   13.09
Природні умови та спосіб життя первісних людей


5.
15.  15.   19. 09
Суспільна організація, світорозуміння і мораль первісних людей


6.
20.  19.   20.09
Як працюють археологи. Основні стоянки і пам’ятки первісних людей на території України.
Практична робота. Позначити на контурній карті стоянки первісних людей на теренах України (за переліком учителя)


7.
22.  22.   26.09
Трипільська археологічна культура.
Практична робота. Позначити на контурній карті межі поширення і протоміста трипільської культури


8.
27.  26.  27.09
Практичне заняття. Описати спосіб життя первісних людей (мисливців і рибалок, землеробів і скотарів) на основі археологічних речових джерел


9.
29. 29.09.  03.10
Узагальнення.  Тематичне оцінювання



 Розділ 2. СТАРОДАВНІ ЦИВІЛІЗАЦІЇ АЗІЇ ТА АФРИКИ (14 год.)
Тема 1. ІСТОРІЯ ДАВНЬОГО ЄГИПТУ (6 год.)


10.
04.  03.   04.10
Що в історії називають цивілізацією. Цивілізація долини Нілу. Природно-географічні умови розвитку давньоєгипетської цивілізації.
Практична робота. Позначити на контурній карті річки Ніл, Тигр і Євфрат, розташування Мемфісу, Шумеру, Вавилону, Карфагену, Єрусалиму


11.
06.  06.  10.10
Повсякдення й господарське життя. Організація суспільства і влади в Давньому Єгипті


12.
11.  10.   11.10
 Писемність і мистецтво. Будівництво пірамід


13.
13.  13.  17.10
 Міфологія та релігія давнього Єгипту


14.
18.  17.  18.10
Практичне заняття. Підготувати повідомлення про повсякденне життя представників різних верств у Давньому Єгипті


15.
20.  20.  24.10
 Узагальнення.  Тематичне оцінювання


Тема 2. ІСТОРІЯ ЦИВІЛІЗАЦІЙ ПЕРЕДНЬОЇ ТА ЦЕНТРАЛЬНОЇ АЗІЇ (8 год.)

16.
25.  24.   25.10
Цивілізації Дворіччя. Природно-географічні умови розвитку Шумеру та Вавилону. Повсякдення і господарське життя


17.
27. 27.10.  07.11
Організація суспільства і влади у містах-державах і царствах Дворіччя.


18.
08.  07.    08.11
Закони Хаммурапі.
Практична робота. Оцінити (на основі витягів із Книги мертвих, законів Хаммурапі) правове становище населення в давніх державах Північної Африки, Передньої та Центральної Азії


19.
10.  10.  14.11
Міфологія, писемність і мистецтва. Епос про Гільгамеша


20.
15.  14.  15.11
Фінікія. Природно-географічні умови розвитку. Повсякдення й господарське життя. Фінікійська колонізація. Карфаген. Алфавіт.
Практична робота. Підготувати повідомлення про повсякденне життя представників різних верств у стародавніх суспільствах


21.
17.  17.  21.11
Ізраїльсько-Юдейське царство: організація влади й суспільства. Єрусалим. Біблія як історичне джерело


22.
22.  21.  22.11
Практичне заняття. Зіставлення умов розвитку й характерні ознаки суспільств і держав Давнього Єгипту, з одного боку, і Передньої та Центральної Азії, з іншого


23.
24.  24.  28.11
 Узагальнення.  Тематичне оцінювання



Розділ 3. АНТИЧНА ЦИВІЛІЗАЦІЯ  (37 год.)

Тема 1. СТАНОВЛЕННЯ АНТИЧНОЇ ГРЕЦЬКОЇ ЦИВІЛІЗАЦІЇ (7 год.)


24.
29.  28.   29.11
Періодизація історії давніх Греції та Риму. Природно-географічні умови Балканського півострова.


25.
01. 01.  05.12
Археологічне відкриття Мінойської й Ахейської палацових цивілізацій.
Практична робота. Позначити на контурній карті Балканський півострів, античні грецькі поселення


26.
06.  05.  06.12
Давньогрецьке суспільство. Афіни


27.
08.  08.   12.12
Давньогрецьке суспільство. Спарта


28.
13.  12.   13.12
Сім’я, освіта та виховання афінян і спартанців


29.
15.  15.  19.12
Практичне заняття. Зіставлення суспільного устрою Афін і Спарти, повсякденне життя населення цих міст


30.
20.  19.   20.12
Узагальнення.  Тематичне оцінювання


Тема 2. АНТИЧНА ГРЕЦЬКА ЦИВІЛІЗАЦІЯ КЛАСИЧНОЇ ДОБИ.
ДОБА ЕЛЛІНІЗМУ (9 год.)

31.
22.  22. 26.12
Греко-перські війни.
Практична робота. Позначення на контурній карті кордонів Боспорського царства, Перської держави, Спарти


32.
27.  26.  27.12
Утвердження демократії в Афінах за Перикла


33.

Господарювання і повсякденне життя в Давній Греції


34.

Грецька релігія та міфологія. Античні олімпійські ігри. Практична робота Укладання програми античних Олімпійських ігор


35.

Підкорення Греції Філіпом II


36.

Александр Македонський.
Практична робота. Позначити на контурній карті кордони Перської держави, держави Александра Македонського, напрямки Східного походу Александра Македонського


37.

Елліністичні держави


38.

Культура елліністичної доби


39.

Узагальнення. Тематичне оцінювання


Тема 3. ВЕЛИКА ГРЕЦЬКА КОЛОНІЗАЦІЯ І УКРАЇНА (ПІВНІЧНЕ ПРИЧОРНОМОР’Я)
(6 год.)

40.

Велика грецька колонізація.
Практична робота. Позначення на контурній карті напрямки Великої грецької колонізації


41.

Заснування античних грецьких поселень на території України (у Північному Причорномор’ї).
Практична робота. Позначення на контурній карті Тіри, Ольвії, Пантікапею, Херсонесу


42.

Суспільне, господарське життя і побут в античних полісах на території України.


43.

Взаємини греків і місцевого населення. Кіммерійці, скіфи, сармати, готи, гуни.
Практична робота. Позначення на контурній карті Великого переселення народів


44.

Практичне заняття. Характеристика способу життя мешканців античних полісів Північного Причорномор’я (за доступними текстовими джерелами) і скіфських племен (за книгою «Мельпомена» з Геродотової «Історії в дев’яти книгах»)


45.

Узагальнення.  Тематичне оцінювання


 Тема 4.  ДАВНІЙ РИМ ЗА ЦАРСЬКОЇ ТА РЕСПУБЛІКАНСЬКОЇ ДОБИ (7 год.)

Суспільне, господарське життя і побут в античних полісах на території України.
46.

Природно-географічні умови Апеннінського півострова. Виникнення міста Рима.
Практична робота. Позначення на контурній карті Риму


47.

Римська республіка в V–І ст. до н.е.: соціальний устрій та організація влади.
Практична робота. Порівняти правове становище різних груп громадян, а також громадян і негромадян у Давньому Римі


48.

Військова експансія Риму


49.

Диктатура Цезаря


50.

Практичне заняття. Формулювання життєвої позиції  історичного персонажа на основі висловів з його творів


51.

Пантеон римських богів. Римське право. Мистецтво Давнього Риму


52.

Узагальнення. Тематичне оцінювання.



Тема 5. РИМСЬКА ІМПЕРІЯ. ДАВНІ СЛОВ’ЯНИ (8 год.)


53.

Римська імперія. Октавіан Август.
Практична робота. Позначення на контурній карті кордони Римської держави часів принципату Октавіана Августа


54.

Кризові явища в Римській імперії


55.

Виникнення і поширення християнства. Перетворення християнства на офіційну релігію Римської імперії


56.

Розпад Римської імперії. Велике переселення народів. Падіння Західної Римської імперії


57.

Походження (витоки) слов’янських народів. Природно-географічні умови історичної прабатьківщини слов’ян


58.

Суспільне та господарське життя і духовний світ


59.

Передумови розселення слов’ян. Розвиток слов’янських племен у процесі розселення. Анти і склавини на теренах України.
Практична робота. Позначення на контурній карті


60.

Узагальнення. Тематичне


Розділ 4. ВИТОКИ ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ТА ІНШИХ СУЧАСНИХ ЦИВІЛІЗАЦІЙ (10 год.)

61.

Причини зникнення стародавніх цивілізацій. Сучасні цивілізації на мапі світу. Головні ознаки європейської цивілізації та її історичне підґрунтя


62.

Практичне заняття. Добрати інформацію про правила і переконання, а також елементи побутової культури запозичені українцями в давніх греків і римлян


63-64.

Китайська цивілізація


65-66.

Індійська цивілізація


67.

Ісламська цивілізація


68.

Цивілізаційні взаємодії.
Практична робота. Зіставлення господарства, суспільного життя й культури населення давніх Греції та Риму, з одного боку, й Індії та Китаю, з іншого.


69.

Узагальнення. Тематичне оцінювання


70.

Узагальнення до курсу