(інтегрований
курс)
6-й клас (70 год.)
|
№ з/п
|
Дата проведення уроку
|
Зміст (тема) уроку
|
Примітка
|
||
|
ВСТУП. КОЛИ І ЯК РОЗПОЧАЛАСЯ ІСТОРІЯ ЛЮДСТВА (3 год.)
|
|||||
|
1.
|
01. 01.
05.09
|
Предмет і завдання історії. Як працювати з підручником інтегрованого
курсу історії (Всесвітня історія.
Історія України) для учнів 6 класу
|
|
||
|
2.
|
06. 05.
06.09
|
Теорії походження людини. Періодизації історії людства (антропологічна,
археологічна, історична).
|
|
||
|
3.
|
09. 09.
13.09
|
Практичне заняття. Лічба часу в історії стародавнього світу
|
|
||
|
Розділ 1. ПЕРВІСНІ СПІЛЬНОТИ. АРХЕОЛОГІЧНІ КУЛЬТУРИ (6 год.)
|
|||||
|
4.
|
13. 12.
13.09
|
Природні умови та спосіб життя первісних людей
|
|
||
|
5.
|
15. 15.
19. 09
|
Суспільна організація, світорозуміння і мораль первісних людей
|
|
||
|
6.
|
20. 19.
20.09
|
Як працюють археологи. Основні стоянки і пам’ятки первісних людей на
території України.
Практична робота. Позначити на контурній карті стоянки
первісних людей на теренах України (за переліком учителя)
|
|
||
|
7.
|
22. 22.
26.09
|
Трипільська археологічна культура.
Практична робота. Позначити на контурній карті межі
поширення і протоміста трипільської культури
|
|
||
|
8.
|
27. 26.
27.09
|
Практичне заняття. Описати спосіб життя первісних людей
(мисливців і рибалок, землеробів і скотарів) на основі археологічних речових
джерел
|
|
||
|
9.
|
29. 29.09.
03.10
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання
|
|
||
|
Розділ 2.
СТАРОДАВНІ ЦИВІЛІЗАЦІЇ АЗІЇ ТА АФРИКИ (14 год.)
Тема 1. ІСТОРІЯ ДАВНЬОГО ЄГИПТУ (6 год.)
|
|||||
|
10.
|
04. 03.
04.10
|
Що в історії називають цивілізацією. Цивілізація долини Нілу. Природно-географічні умови розвитку
давньоєгипетської цивілізації.
Практична робота. Позначити на контурній карті річки Ніл,
Тигр і Євфрат, розташування Мемфісу, Шумеру, Вавилону, Карфагену, Єрусалиму
|
|
||
|
11.
|
06. 06.
10.10
|
Повсякдення й господарське життя. Організація суспільства і влади в
Давньому Єгипті
|
|
||
|
12.
|
11. 10.
11.10
|
Писемність і мистецтво.
Будівництво пірамід
|
|
||
|
13.
|
13. 13.
17.10
|
Міфологія та релігія давнього
Єгипту
|
|
||
|
14.
|
18. 17.
18.10
|
Практичне заняття. Підготувати повідомлення про повсякденне
життя представників різних верств у Давньому Єгипті
|
|
||
|
15.
|
20. 20.
24.10
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання
|
|
||
|
Тема 2. ІСТОРІЯ
ЦИВІЛІЗАЦІЙ ПЕРЕДНЬОЇ ТА ЦЕНТРАЛЬНОЇ АЗІЇ (8 год.)
|
|||||
|
16.
|
25. 24.
25.10
|
Цивілізації Дворіччя. Природно-географічні умови розвитку Шумеру та
Вавилону. Повсякдення і господарське життя
|
|
||
|
17.
|
27.
27.10. 07.11
|
Організація суспільства і влади у містах-державах і царствах Дворіччя.
|
|
||
|
18.
|
08. 07.
08.11
|
Закони Хаммурапі.
Практична робота. Оцінити (на основі витягів із Книги
мертвих, законів Хаммурапі) правове становище населення в давніх державах
Північної Африки, Передньої та Центральної Азії
|
|
||
|
19.
|
10. 10.
14.11
|
Міфологія, писемність і мистецтва. Епос про Гільгамеша
|
|
||
|
20.
|
15. 14.
15.11
|
Фінікія. Природно-географічні умови розвитку. Повсякдення й господарське
життя. Фінікійська колонізація. Карфаген. Алфавіт.
Практична робота. Підготувати повідомлення про
повсякденне життя представників різних верств у стародавніх суспільствах
|
|
||
|
21.
|
17. 17.
21.11
|
Ізраїльсько-Юдейське царство: організація влади й суспільства. Єрусалим.
Біблія як історичне джерело
|
|
||
|
22.
|
22. 21.
22.11
|
Практичне заняття. Зіставлення умов розвитку й характерні
ознаки суспільств і держав Давнього Єгипту, з одного боку, і Передньої та
Центральної Азії, з іншого
|
|
||
|
23.
|
24. 24.
28.11
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання
|
|
||
|
Розділ 3. АНТИЧНА ЦИВІЛІЗАЦІЯ (37 год.)
Тема 1. СТАНОВЛЕННЯ
АНТИЧНОЇ ГРЕЦЬКОЇ ЦИВІЛІЗАЦІЇ (7 год.)
|
|||||
|
24.
|
29. 28.
29.11
|
Періодизація історії давніх Греції та Риму. Природно-географічні умови
Балканського півострова.
|
|
||
|
25.
|
01.
01. 05.12
|
Археологічне відкриття Мінойської й Ахейської палацових цивілізацій.
Практична робота. Позначити на контурній карті
Балканський півострів, античні грецькі поселення
|
|
||
|
26.
|
06. 05. 06.12
|
Давньогрецьке суспільство. Афіни
|
|
||
|
27.
|
08. 08.
12.12
|
Давньогрецьке суспільство. Спарта
|
|
||
|
28.
|
13. 12.
13.12
|
Сім’я, освіта та виховання афінян і спартанців
|
|
||
|
29.
|
15. 15.
19.12
|
Практичне заняття. Зіставлення суспільного устрою Афін і
Спарти, повсякденне життя населення цих міст
|
|
||
|
30.
|
20. 19.
20.12
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання
|
|
||
|
Тема 2. АНТИЧНА ГРЕЦЬКА
ЦИВІЛІЗАЦІЯ КЛАСИЧНОЇ ДОБИ.
ДОБА ЕЛЛІНІЗМУ (9 год.)
|
|||||
|
31.
|
22. 22. 26.12
|
Греко-перські війни.
Практична робота. Позначення на контурній карті кордонів
Боспорського царства, Перської держави, Спарти
|
|
||
|
32.
|
27. 26.
27.12
|
Утвердження демократії в Афінах за Перикла
|
|
||
|
33.
|
|
Господарювання і повсякденне життя в Давній Греції
|
|
||
|
34.
|
|
Грецька релігія та міфологія. Античні олімпійські ігри. Практична робота Укладання програми
античних Олімпійських ігор
|
|
||
|
35.
|
|
Підкорення Греції Філіпом II
|
|
||
|
36.
|
|
Александр Македонський.
Практична робота. Позначити на контурній карті кордони
Перської держави, держави Александра Македонського, напрямки Східного походу
Александра Македонського
|
|
||
|
37.
|
|
Елліністичні держави
|
|
||
|
38.
|
|
Культура елліністичної доби
|
|
||
|
39.
|
|
Узагальнення. Тематичне
оцінювання
|
|
||
|
Тема 3. ВЕЛИКА ГРЕЦЬКА
КОЛОНІЗАЦІЯ І УКРАЇНА (ПІВНІЧНЕ ПРИЧОРНОМОР’Я)
(6 год.)
|
|||||
|
40.
|
|
Велика грецька колонізація.
Практична робота. Позначення на контурній карті напрямки
Великої грецької колонізації
|
|
||
|
41.
|
|
Заснування античних грецьких поселень на території України (у Північному
Причорномор’ї).
Практична робота. Позначення на контурній карті Тіри,
Ольвії, Пантікапею, Херсонесу
|
|
||
|
42.
|
|
Суспільне, господарське життя і побут в античних полісах на території
України.
|
|
||
|
43.
|
|
Взаємини греків і місцевого населення. Кіммерійці, скіфи, сармати, готи,
гуни.
Практична робота. Позначення на контурній карті Великого
переселення народів
|
|
||
|
44.
|
|
Практичне заняття. Характеристика способу життя мешканців
античних полісів Північного Причорномор’я (за доступними текстовими
джерелами) і скіфських племен (за книгою «Мельпомена» з Геродотової «Історії
в дев’яти книгах»)
|
|
||
|
45.
|
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання
|
|
||
|
Тема 4. ДАВНІЙ РИМ ЗА ЦАРСЬКОЇ ТА РЕСПУБЛІКАНСЬКОЇ ДОБИ (7 год.)
|
|
Суспільне, господарське життя і побут в античних полісах на території
України.
|
|||
|
46.
|
|
Природно-географічні умови Апеннінського півострова. Виникнення міста
Рима.
Практична робота. Позначення на контурній карті Риму
|
|
||
|
47.
|
|
Римська республіка в V–І ст. до н.е.:
соціальний устрій та організація влади.
Практична
робота. Порівняти правове становище різних груп громадян, а також громадян
і негромадян у Давньому Римі
|
|
||
|
48.
|
|
Військова експансія Риму
|
|
||
|
49.
|
|
Диктатура Цезаря
|
|
||
|
50.
|
|
Практичне заняття. Формулювання життєвої позиції історичного персонажа на основі висловів з
його творів
|
|
||
|
51.
|
|
Пантеон римських богів. Римське право. Мистецтво Давнього Риму
|
|
||
|
52.
|
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання.
|
|
||
|
Тема 5. РИМСЬКА ІМПЕРІЯ. ДАВНІ
СЛОВ’ЯНИ (8 год.)
|
|||||
|
53.
|
|
Римська імперія. Октавіан Август.
Практична
робота. Позначення на
контурній карті кордони Римської держави часів принципату Октавіана Августа
|
|
||
|
54.
|
|
Кризові явища в Римській імперії
|
|
||
|
55.
|
|
Виникнення і поширення християнства. Перетворення християнства на
офіційну релігію Римської імперії
|
|
||
|
56.
|
|
Розпад Римської імперії. Велике переселення народів. Падіння Західної
Римської імперії
|
|
||
|
57.
|
|
Походження (витоки) слов’янських народів. Природно-географічні
умови історичної прабатьківщини слов’ян
|
|
||
|
58.
|
|
Суспільне та господарське життя і духовний світ
|
|
||
|
59.
|
|
Передумови розселення слов’ян. Розвиток
слов’янських племен у процесі розселення. Анти і склавини на теренах України.
Практична робота. Позначення на контурній карті
|
|
||
|
60.
|
|
Узагальнення. Тематичне
|
|
||
|
Розділ 4. ВИТОКИ
ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ТА ІНШИХ СУЧАСНИХ ЦИВІЛІЗАЦІЙ (10 год.)
|
|||||
|
61.
|
|
Причини зникнення стародавніх цивілізацій.
Сучасні цивілізації на мапі світу. Головні ознаки європейської цивілізації та
її історичне підґрунтя
|
|
||
|
62.
|
|
Практичне заняття. Добрати інформацію
про правила і переконання, а також елементи побутової культури запозичені
українцями в давніх греків і римлян
|
|
||
|
63-64.
|
|
Китайська
цивілізація
|
|
||
|
65-66.
|
|
Індійська
цивілізація
|
|
||
|
67.
|
|
Ісламська цивілізація
|
|
||
|
68.
|
|
Цивілізаційні взаємодії.
Практична робота. Зіставлення
господарства, суспільного життя й культури населення давніх Греції та Риму, з
одного боку, й Індії та Китаю, з іншого.
|
|
||
|
69.
|
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання
|
|
||
|
70.
|
|
Узагальнення до курсу
|
|
||